Radar kalibratie Renault Megane IV.
Radar gecodeerd en gekalibreerd na vervanging en schade herstel. Als het even kan. Vraag ik altijd de bumper er even los op te zetten zodat ik de radarhoek kan bekijken. Dit scheelt enorm tijdens een dynamische kalibratie.
Had de Megane IV nog niet eerder gedaan. Afstelling ging ook zonder bumper demontage.
De dynamische rit bestaat uit een paar fases. -Eerst wil de radar een paar keer tijdens het rijden een voertuig herkenning doen. Hierbij moet je een paar keer op een knop drukken zodat hij hem bevestigd. Tijdens rijden is dit echt even een dingetje. Dus je moet dit met zijn tweeen doen. Dan komt er een afwijkingsresultaat van de radar hoek. Die moet tussen -0.5 en 0.5 graden horizontaal en verticaal zijn. Zo niet komt er een stelschroef 1 en 2 aanpassingsverzoek.
Als dat succesvol is gelukt moet er een soort fijn kalibratie worden gedaanvoor korte en lange afstandsbepaling. Kort is tussen 27 en 100m.Lang is 45 en 100m.Je moet dan gewoon gaan rijden met een voorganger op een rechte weg en tijdens juiste omstandigheden en een offer aan de kalibratie goden als de maan goed staat. (De laatste 2 zijn een aanname.)
Als beide afstanden akkoord zijn. Dan pas ben je klaar.
Op zich als je hem goed voorbereid hebt is hij goed en leuk te doen. Maar die eerste mechanische basis afstelling helpt enorm tijdens kalibratie omdat je nagenoeg niet meer hoeft na te regelen.
#ADAScalibration #ADAS #ADASspecialist #Renault #Megane #Diagnostics #DeRooijDiagnose
Reactie plaatsen
Reacties